Danzig en door naar Frombork

9 juni 2018 - Frombork, Polen

Is dit mijn zoektocht naar zingeving?

Natuurlijk niet, ik heb gewoon de neiging om een stuk te gaan fietsen. De gebaande paden zijn niets voor me. Ze horen niet bij me, er zit te weinig uitdaging in. Het zit niet in mijn karakter en er zit niets eigenzinnings in. Op mijn werk moet ik al op het juiste en rechte pad blijven. Laat me nu even uit de bocht springen.

Verstandige mensen mogen overigens dat wat ik aan het doen ben best onbenullig vinden, hoor .

Om toch weer eens met Don Quichote te spreken. Alleen hij die het dwaze poogt te volbrengen, is tot het onmogelijke in staat.

Gebutst en flink door elkaar geschud ben ik vandaag in Frombork aan gekomen. Vlak voor de grens met Rusland waar ik morgen over heen wil.

Ik fietste door veel zogenaamd oud landschap. Dat ik Rusland nader, merk ik ook al een beetje aan de zwaarmoedigheid waarmee de mensen hier uit hun ogen kijken. Kleine mensen, zouden ze nog hun dromen hebben?

Zo anders was dat gisteren in Danzig. Veel jongelui, gezellig druk en veel lachende gezichten om me heen. Ik heb vrijwel de gehele ochtend genietend op een terras tegenover één van de toeristische troeven van Danzig gezeten. De eeuwenoude graanmolen uit 1350. Hij is 7 verdiepingen hoog en heeft de afgelopen 600 jaar de gehele stad van meel voorzien. Wat zou het mooi zijn geweest als je vanuit je terras zou kunnen terugkijken naar wat er zich in die afgelopen honderden jaren heeft afgespeeld. Wat voor schouwspel zou je dan hier voor je zien?

Nu zat ik voor de graanmolen ook naar enkele kinderen te kijken die telkens door een opspringende fontein liepen. Ze waren kletsnat en speelden met het water.

Laat je wat minder leiden door kennis en sta onbevangener in het leven. En laat je wat vaker afleiden ... zat ik te mijmeren aan mijn bakkie koffie.

Danzig is een gezellige stad. Ik hoorde veel Engels en Duits en het is een leuke stad voor een weekendje weg. Weer eens iets anders.

Ik moet morgen weer vroeg aan de bak, dus voor nu een Dikke Doei

Tot morgen, vanuit Kaliningrad

1. Els De leeuw:
    10 juni 2018
    Succes in Rusland.lijkt me een trieste stad veel grijs denk.

Hoop dat je nu niet te veel door elkaar geschud wordt.wij zijn aan het relaxen.tot horens.