In Mondragone

15 september 2022 - Mondragone, Italië

Gnothi Seauton.

Ken uzelve,

Echt inzicht in je leven begint bij echte kennis van jezelf. Deze spreuk stond in gouden letters gebeiteld boven de ingang van de Apollo tempel in Delphi.

Voor de meeste van ons stopt dat onderzoek natuurlijk nooit, maar zelf denk ik al een heel eind op streek te zijn. Alhoewel .. het valt nog niet mee.

Het zegt nog niets over mezelf hoor, maar mijn belangrijkste ontdekking na mijn laatste verjaardag was dat ik geen dingen meer tegen mijn wil zou doen.

En zie mij hier nu eens tobben.

Ik rij vandaag over grauwe wegen, onder een grijze lucht. De oorspronkelijk nog  blauwe lucht wordt al snel verdrongen door grote donkere wolken. Even later valt het er met bakken uit. Ik had beter m’n onderwaterbril op moeten zetten.

De badplaats waar ik inmiddels mijn bivak heb opgeslagen ziet er met dit weer  naargeestig uit. Verlaten.

Het blijkt niet de plaats te zijn waar je van droomt als je door Italië gaat fietsen.

De eigenaar van de B & B waar ik logeer is een wat vermoeid ogende man, die aan de zorgelijke uitdrukking op zijn gezicht te zien, zwaar aan het leven tilt.

Ondertussen laat ik de pasta goed smaken.

Hij droomt er al langer van om ook ooit zo’n tocht te gaan maken. Bij die gedachte verschijnt er een glimlach op zijn doorgroefde gezicht. Later dacht ik ook nog een klein traantje te zien. Het zal er wel nooit van komen ..

Ben ik overmoedig als ik zoveel losmaak bij anderen?

Voor alle duidelijkheid, ik heb het naar m’n zin.

Foto’s maken lukt nog niet zo, maar dat haal ik later wel in. Zover ken ik mezelf wel.

Gewoon doortrappen en dan ben ik morgen in Napels.

Inmiddels valt de avond over dit stadje, als een alles toedekkende zwarte deken.

Ciao tutti

1. Richard en Ina de Bruijn:
    15 september 2022
    Lekker uitrusten en fris en fruitig weer op. 👏👏🤣🤣
  2. Edwin en Pascal:
    16 september 2022
    De eerste dagen heb je alweer achter de rug, geniet van en in het mooie Italië!
  3. Anne:
    16 september 2022
    Napolitaanse pizza review in nieuwe post aub!
  4. Patrick Kalshoven:
    16 september 2022
    Na de derde dag wordt het makkelijker heb ik laatst zelf gemerkt. Hopelijk geldt dat voor jou ook. Succes!!