Tain-l'hermitage 120 km

4 juni 2017 - Tain-l'Hermitage, Frankrijk

De beaujolaisstreek heb ik nu wel zo'n beetje achter me gelaten denk ik. Door Lyon, de tweede stad van Frankrijk gefietst. Daar was het op zondagochtend nog niet zo heel druk, dus dat was heel goed te doen.

Ik ben weer flink opgeschoten. Soms buiten adem, maar gewoon doorploegend alsof ik nooit iets anders gedaan heb.

Op dit moment ben ik wel moe en dat komt misschien ook wel door het glaasje wijn dat ik zojuist nog geproefd, nee beter: gedronken heb. Een lekker wijntje van de streek.

Nu houd ik met name van rode wijn wanneer het winter is. met een lekkere vrieskou buiten en dat we dan lekker knus bij elkaar binnen zitten. Het is nog steeds mijn droom om dan 's avonds de haard aan te steken en daar dan vervolgens eindeloos in te gaan zitten staren. Af en toe nippend aan m'n glaasje en net op tijd weer wakker om er een nieuw blok op te gooien. De anderen hebben dan niet zo veel aan m'n gezelschap, dat weet ik. "Laat hem maar zitten", hoor ik ze dan denken "die vermaakt zich wel, ons introverte zieltje."

Een gezonde geest in een gezond lichaam zei de Romeinse dichter Juvenalis al. Ik ga zo dan ook maar eens slapen. Morgen heb ik weer een lange dag. Het beloofd weer veel klimmen te worden en misschien een klein stukje met een historische trein.

Bonsoir, JW

1. Els De leeuw:
    4 juni 2017
    Het is weer leuk om je verhaal te lezen.
    Je ziet zo wat op je fiestke.proost.en weltrusten engoede trip morgen weer.Gr.
  2. Henk.:
    5 juni 2017
    Verbazend om steeds weer te lezen hoe je op de fiets toch snel naar het zuiden van Frankrijk kunt rijden! Na het rustige ,stille, saaie noorden lijkt het mij heerlijk bedrijvigheid te zien, kunt genieten van je tocht en avondvertier. Neem een flesje wijn op de bagagedrager voor mij mee a.u.b.
  3. Julia Pau:
    5 juni 2017
    Hoi Jan Willem.Ik lees met veel genoegen je reisverhalen. Ik fiets(alleen in gedachten) met je mee. Erg leuk om de route met je mee te beleven.