6. Ingelheim am Rijn - Bensheim - 71 km

19 juni 2016 - Ingelheim am Rhein, Duitsland

Wat in de gids 'een bescheiden hoogteverschil ' werd genoemd, dat op een klein stukje na geleidelijk aan overwonnen diende te worden, hakte er bij mij al meteen goed in. Kennen ze hier geen zondagsrust? zodat mij eerst de gelegenheid wordt gegeven om de spiertjes soepel te fietsen.

Ik zat om een uur of 9 al weer op de fiets en had zo'n 70 km voor de boeg. Het zag er aanvankelijk maar grauw uit en ik had mijn regenjasje zeker nodig. Later werd het beter.

En zoals gezegd, ik kon meteen aan de bak ... met een bescheiden hoogteverschil. Ach, we komen er wel bedacht ik me. Ook Hannibal was het immers 200 jaar voor Christus al gelukt om de Alpen over te trekken, en dan nog wel met een groot leger en vele olifanten.

Vandaag ook weer veel landbouw, wijngaarden en Erdbeeren. Ook zogenaamde Gutschenke waar lokale wijn geproefd kan worden.

De tocht was wel aardig, de natuur mooi. Óf vond ik die mooi omdat er een bepaalde rust over me was gekomen waardoor ik de natuur eens goed in me opnam, óf kwam er rust over me omdat ik juist midden in de natuur fietste die van zichzelf al mooi was??

Onderweg kwam ik nog een aankondiging van een Frühschoppen in een boomgaard tegen. Daarbij komen mensen veelal op het eind van de ochtend bij elkaar en mondt later in de middag vaak uit in een gezellig Bierfest.

Nou, diegenen die mij een beetje kennen, weten dat ik dan eigenlijk niet meer te stoppen ben. Dat ik dan uit mij dak zou kunnen gaan, ware het niet dat ik vandaag nog een redelijk stuk zou moeten fietsen ... en daar was ik eigenlijk wel heel gelukkig mee.

Ik heb met mijn telefoon nog gefilmd. Het filmpje volgt later wel. Het betreft een mooie sfeerimpressie en er is goed te zien hoe gemütlich het al geworden was.

Dan wil ik iedereen nog heel erg bedanken voor alle leuke en positieve reacties die ik de afgelopen dagen heb ontvangen via deze site, afzonderlijke email en app. Zowel op de fietstocht als op mijn reisverslagen. Ik ben er erg blij mee, het geeft me ook veel steun.

Ik heb trouwens begrepen dat bij Youtube de teller bij Willy en Willeke Alberti omhoog geschoten is. Leuk!

Morgen ga ik op weg naar Heidelberg, een van de oudste steden van Duitsland. Het is ook een stad die ik al lang graag wil bezoeken en ga daar dan ook uitgebreid mijn tijd voor nemen. Ik kijk er al naar uit.

Bis Morgen, JW