7. Bensheim - Heidelberg 41 km

20 juni 2016 - Heidelberg, Duitsland

Vandaag al weer een rustig dagje gehad. De zon is lekker doorgekomen en het is droog gebleven.

Het was weer hetzelfde landschap als de afgelopen dagen. Boven op de heuvels weidse uitzichten, erdbeeren und Traube. Veel afwisseling was ook niet te verwachten aangezien ik vandaag niet veel kilometers gemaakt heb.

Er zaten nog wel enkele pittige klimmetjes in het parcours waarvan de schrijver van mijn gids het vermelden niet waard vond. Het viel nog niet mee om mijn 130 kg omhoog te hijsen (let wel, dat is inclusief fiets en bagage, hoor).  Ik ben gewend om met mijn hoofd te werken en niet met mijn benen. Maar ik denk dat ik wel doorzettingsvermogen heb en daar moet ik me de komende weken dan ook maar mee redden lijkt me.

Vrij komen van mijn gewoonlijke beslommeringen en zorgen lukt nog niet helemaal.

Je hoofd leegmaken, hoe doe je dat dan eigenlijk? Ik weet dat er op dat vlak diverse cursussen worden aangeboden. Ik zie ze nog wel eens langskomen met onderwerpen als "veel lachen" , "gieren", "brullen" en ook "huilen". Ik geloof niet dat dat bij mij zou werken. Zo gauw als je uitgelachen bent, is het toch weer gewoon business as usual lijkt me. Ik ga dan liever naar de bioscoop ofzo.

Ik ben nu in Heidelberg en ga morgen een dagje sightseeen en geef daarmee ook mijn billen een dagje rust. Die hebben het eerlijk gezegd de laatste dagen wel zwaar gehad.

Dat dagje rust houdt ook in dat ik me overmorgen pas weer meld met een nieuw verslag van woensdag en ook foto's van Heidelberg, en misschien lukt het me dan ook om weer eens een selfie te maken ... van mezelf.

Overmorgen volg ik de Neckar in een "intiem dal met steile beboste hellingen". Dat belooft wat !

Grüss Gott und bis später, JW

1. Els De leeuw:
    20 juni 2016
    Is ook wel eens fijn een rustig dagje,
    Toch genieten et van hoor,
  2. Peter Jan:
    20 juni 2016
    Of je pakt de Heidelberse Catechismus erbij, als je toch in de buurt bent. Wordt je vast blij van. Bijvoorbeeld vraag 3: Waaruit kent U Uw ellende? Antwoord: uit de wet van God. Kijk, zo makkelijk is het. Maar ja, daar moet je wel protestants voor zijn! Dan toch beter je hoofd leeg krijgen door gewoon nog een heleboel keer die trappers rond te trappen, ... op steile hellingen.
  3. Cor:
    20 juni 2016
    Werkelijk Jan-Willem,je hebt je roeping als schrijver gemist
    Top!
  4. Jan Willem de Leeuw:
    Willem!

Astrid zat te peinzen of je wel mechanische doping hebt met je 130 kg!?