2. Venlo - Jülich - 77 km

15 juni 2016 - Jülich, Duitsland

Vandaag een lekker rustig dagje gehad. Een beetje wind tegen en een enkel wolkbreukje. De föhn is er zojuist nog aan te pas gekomen om mijn schoenen op tijd voor morgen droog te krijgen.

Dus ... wel weer lekker wat kilometertjes weggetrapt.

De Rur is weliswaar een leuk riviertje, maar na een half uurtje was de lol er eerlijk gezegd wel van af. Het was af en toe behoorlijk blubberen op het grindpad ernaast.

Ik had aanvankelijk nog niet door dat ik al in Duitsland was aangekomen totdat ik allerlei Duitse vlaggen buiten zag hangen, en op auto's. Beetje naïef dacht ik eerst nog dat het wel een nationale feestdag zou zijn, of iets dergelijks. Nee, zo meteen moeten de Duitsers voetballen. In het café waar ik zojuist gegeten heb zit de stemming er al goed in. Tijdens de wedstrijd van Zwitserland werd er al flink met allerlei krachttermen gesmeten. Voor het woord Arschloch heb ik mijn taalgids Duits eerlijk gezegd niet nodig gehad.

Onderweg werd ik nog staande gehouden door een iets oudere Duitse man die van afstand al had gezien dat ik ook een 'Fernfahrer' was, Hij was onderweg van Parijs naar Hamburg en vertelde me dat hij enkele jaren geleden ook al door de Ukraine en Wit-Rusland gefietst was. Nou zijn dat toevallig twee landen die mij helemaal niet zouden trekken. Maar goed ... ieder zijn meug. Als Fernfahrer onder elkaar wensten we elkaar nog een goede reis, hij naar het noorden ik naar het zuiden.

Morgen fiets ik naar Remagen, zo'n 100 kmtjes verderop. Nu ga ik eerst nog naar het café om een deel van de wedstrijd te gaan zien. Niet dat het me veel interesseert, maar het zag er wel gezellig uit.

Bis Morgen, JW

Naschrift; blijkt Duitsland vanavond niet te spelen, maar Frankrijk. Ze zijn hier wel voetbalgek!

1. Els De leeuw:
    15 juni 2016
    Hopen op goed weer.
  2. Edwin en Pascal:
    15 juni 2016
    Zozo dat zijn al heel wat kilometers in 2 dagen en dan ook nog eens niet in het lekkerste weer. Gelukkig wordt het richting in het zuiden meestal alleen maar beter. Die Mannschaft geht morgen Lossss.... dus wie weet wat voor krachttermen er morgen voorbij komen. In ieder geval voor morgen heel veel plezier en hopelijk droog weer.