1. Hurwenen - Venlo - 102 km

14 juni 2016 - Venlo, Nederland

Zo de kop is er af. Ik heb zojuist een lekker pizzaatje gegeten en een lekker glaasje bier tot me genomen.

Behalve enkele aspergestekers ben ik vandaag niet veel tegen gekomen. Ben door veel polderlandschappen gefietst (zie foto's). Dus niet veel nieuws. Morgen snel door naar Duitsland.

Moest koning Agamemnon zo'n 3000 jaar geleden eerst nog zijn dochter Ephigenia  offeren voordat hij naar Troje mocht afvaren, vanochtend was Poseidon goed gemutst. Hoewel ik wat triest in de regen ben vertrokken werd het weer al snel beter.

Ik moet Peter Jan nog even teleurstellen dat er nog geen diepzinnige gedachten bij me zijn opgekomen. Ik was vandaag ook met name met mijn fysieke ongemakken bezig. Ik hoop maar dat mijn conditie beter wordt wanneer de Alpen naderen.

Morgen fiets ik naar Jülich, het hotel is reeds geboekt.

Het belooft een mooie tocht te worden langs de Roer (de Rur). Niet zo lang als vandaag, ik schat zo'n 70 km. Het gaat gedeeltelijk via een onverhard fietspad.

Tschüss, bis Morgen

ps, mijn drie dochters leven nog..