1. Hurwenen - Venlo - 102 km

14 juni 2016 - Venlo, Nederland

Zo de kop is er af. Ik heb zojuist een lekker pizzaatje gegeten en een lekker glaasje bier tot me genomen.

Behalve enkele aspergestekers ben ik vandaag niet veel tegen gekomen. Ben door veel polderlandschappen gefietst (zie foto's). Dus niet veel nieuws. Morgen snel door naar Duitsland.

Moest koning Agamemnon zo'n 3000 jaar geleden eerst nog zijn dochter Ephigenia  offeren voordat hij naar Troje mocht afvaren, vanochtend was Poseidon goed gemutst. Hoewel ik wat triest in de regen ben vertrokken werd het weer al snel beter.

Ik moet Peter Jan nog even teleurstellen dat er nog geen diepzinnige gedachten bij me zijn opgekomen. Ik was vandaag ook met name met mijn fysieke ongemakken bezig. Ik hoop maar dat mijn conditie beter wordt wanneer de Alpen naderen.

Morgen fiets ik naar Jülich, het hotel is reeds geboekt.

Het belooft een mooie tocht te worden langs de Roer (de Rur). Niet zo lang als vandaag, ik schat zo'n 70 km. Het gaat gedeeltelijk via een onverhard fietspad.

Tschüss, bis Morgen

ps, mijn drie dochters leven nog..

1. Theresa Veneboer:
    14 juni 2016
    Veel succes en en ik ga je reisverslag met plezier lezen.
  2. Els De leeuw:
    14 juni 2016
    Veel plezier.en succes wij vinden het nu al een prestatie
  3. Peter Jan:
    Hi JW,
    Niet veel nieuws is ook goed nieuws,prima start! Eerste paar etappes zijn het moeilijks. Dus dat komt goed met die bergetappes.
    Eerst het hoofd leeg, dan komen de diepere gedachten vanzelf (of niet, ook goed).
    Gr en succes morgen!
    ps. was Tantalus niet de overgrootvader van Agamemnon?