19 Trento - Malcésine 68 km

3 juli 2016 - Malcesine, Italië

Zondagochtend heb ik eerst nog even in Trento rondgekeken. Naar mijn idee zou het met het fietsen toch een rustig dagje worden, maar dat viel dus een beetje tegen.

Het werd al snel ruim 30 graden en de zon begon behoorlijk te branden. Oorspronkelijk had ik het idee om naar Tórbole aan het Gardameer te fietsen om te zien of ik de dag erna een deel van mijn route per boot over het meer zou kunnen afleggen. Daar aangekomen zag ik al snel dat dat nogal omslachtig en tijdrovend zou worden en ben vervolgens doorgefietst naar Malcésine. Een klein oud stadje iets verderop aan het Gardameer.

Zo stiekem heb ik toch wel weer redelijk wat geklommen. Het is behoorlijk stoempen hoor, bij een stijgingspercentage van 10. Dat zijn dan ook zeker niet de momenten waarop ik denk 'genieten, Jan Willem'.

Genieten is bij mij sowieso een moeilijk onderwerp. Bij zo'n hellinkje, ja dan is er wel de voldoening wanneer ik boven ben en het gehaald heb. Maar die voldoening, dat gevoel is echter weer snel voorbij omdat je verder moet. Zo is genieten bij mij altijd een puntje aan de horizon. Eerst nog dit en nog dat en elke keer als ik dan bij dat punt aan de horizon gekomen denk te zijn, is het weer vooruit geschoven.

Ik benijd dan ook de mensen die geheel in het moment kunnen opgaan. Alles opzij kunnen zetten en gewoon genieten van waar ze op dat moment mee bezig kunnen zijn. Eergisteren had ik natuurlijk wel zo'n dag, afdalend van de Alpen tussen de appelboompjes door en met Vivaldi op m'n mp3.

Morgen naar Verona.

Arrivederci, JW