12. Dillingen an der Donau - Mering 80 km

25 juni 2016 - Mering, Duitsland

Vannacht heb ik weer lekker met mijn voetjes half buiten bed geslapen. Ik heb eerst nog even de foto's van gisteren op dit blog gezet, dat was me gisteren nog niet gelukt.

Aanvankelijk was de etappe van vandaag zo'n 50 km. Minder lang dan een gemiddelde etappe, maar waarschijnlijk was dat omdat er in het eerste deel toch een aantal zeer venijnige klimmetjes zaten.

Die heb ik gewoon op mijn gemakkie genomen en het zag er al snel uit dat ik om een uur of 1 al in Augsburg zou zijn. Nou, dan fietste ik na Augsburg liever nog wat door om overmorgen vroeger, en meer uitgerust, in Garmisch-Partenkirchen aan te komen. Dus heb ik er 20 km bij gedaan en ben nu in Mering.

Onderweg ben ik natuurlijk nog wel gestopt in Augsburg. Daar lekker geluncht en gedronken en de stad een beetje verkend. Die viel me eigenlijk behoorlijk tegen. Wel veel terrasjes in het winkelgedeelte, maar van het door mij verwachte oude en pittoreske was weinig over. Ook was keizer Augustus nergens meer te bekennen.

Misschien had ik beter moeten weten want Augsburg is inmiddels ook een stad met bijna 300.000 inwoners.

Als ik morgen weer 20 km meer dan de voorgenomen afstand fiets, hoef ik overmorgen nog maar 40 km naar Garmisch en vandaar gaat het een dag later de Alpen over. Het zou fijn zijn als ik me enigszins fit een de oversteek kan wagen.

Eerlijk gezegd zie ik als een berg op tegen de Alpen.

Lichamelijk gaat het goed en heb geen last meer van mijn achterwerkje. Wat dat betreft is het dagje niks doen in Heidelberg niet voor niets geweest.

Ik krijg wel een beetje last van verveling. Wat dat betreft kijk ik dan toch weer wel uit naar de Alpen. Ik ben erg benieuwd.

Morgen kijk ik er naar uit om ergens weer een Frühshoppen tegen te komen. Lijkt me leuk, misschien wel met jodelmeisjes. Ik zit hier immers midden in Beieren.

Wat dat betreft zou ik hier wel weer een linkje willen opnemen van Olga Lowina, onze jodelkoningin van weleer ... maar nee, toch maar niet.

Verder heb ik niets te melden. Zonder zorgen is de dag van morgen.

Grüss Gott, JW

1. Henk.:
    26 juni 2016
    Lees je verhaaltjes met belangstelling JanWillem! Fijn dat het fietsen je goed afgaat. De foto's laten het land zien zoals ik die ook graag beleef. Succes in de Alpen en zie je belevenissen wel weer verschijnen op deze pagina.
  2. Inge:
    26 juni 2016
    50+20=80
    Vind het fijn om te lezen dat je geen last meer hebt van je billetjes! Succes en groetjes aan de jodelmeisjes
  3. Ruby:
    27 juni 2016
    Ha Jan Willem,
    Prachtig die Alpen, indrukwekkend - te weten dat je die gaat bedwingen!!