3. Jülich - Remagen - 104 km

16 juni 2016 - Remagen, Duitsland

Dacht ik vanochtend nog dat de afstanden gevoelsmatig kleiner werden sinds ik wat meer op de fiets zit, na zo'n 75 km viel het me echter op dat ik toch weer begon te draaien op m'n zadel. Maar het gaat al een stuk beter en heb in ieder geval geen spierpijn meer.

Vandaag een rit over de zogenaamde Zülpicher Börde. Het eerste deel was een uitgebreid landbouwgebied met weidse uitzichten. Vervolgens ging dat over in bossen met kleine fietspaadjes tussendoor. Vlak voor Remagen nog enkele pittige klimmetjes om vervolgens in een wat langere afdaling het stadje in te stuiven. Juist van deze afdaling heb ik een leuk filmpje gemaakt - vind ik zelf- dat ik maar niet op dit blog geplaatst krijg. Eerst al niet op m'n computer en vervolgens de deeltjes die ik opgeknipt had dus niet op dit blog. Misschien dat het later nog gaat lukken, maar ik ben al enkele uren aan het prutsen geweest, zonde van m'n tijd, en ga zo naar bed.

Morgen fiets ik waarschijnlijk door naar een plaatsje genaamd Boppard, Tegen de stroom van de Rijn in en al bijna in de buurt van de Lorelei waar in vroegere tijden heel wat schepen verongelukt zijn. Vanuit een grote rots midden in de rivier lokten enkele nimfen de voorbij varende schippers met hun mooie gezangen. Die verloren daardoor hun aandacht voor het schip en voeren zich te pletter.

Ich weiss nicht, was soll es bedeuten,

Dass ich so traurig bin,

Ein Märchen aus uralten Zeiten,

Das kommt mir nicht aus dem Sinn.

En zo rijmt de romantische Heinrich Heine verder. Ik ben in ieder geval gewaarschuwd en doe de komende dagen in ieder geval m'n oortjes in, zodat ik niet afgeleid wordt.

Dass war es wieder, gute nacht Freunde, JW

1. Els De leeuw:
    17 juni 2016
    Super verslag leuk om te lezen allemaal.
  2. Marjoleine:
    17 juni 2016
    Buurman, dank voor je mail en je link naar dit reisverslag. Ik zal je volgen...ik heb diep respect voor je! Groetjes uit het zeiknatte Hurwenen! PS> 16 juli is er een bbq op het Dorpsplein:) Ruilen?
  3. Peter Jan:
    17 juni 2016
    Ik merk nu al dat ik uitkijk naar het verslagje van de dag. Echt fijn om een klein beetje mee te genieten. Heine, Reinhart Mey, het komt allemaal bij elkaar als je door Duitsland fietst. leuk!