27 Assisi - Narni 88 km

12 juli 2016 - Narni, Italië

Het einde van de reis nadert. Ik merk aan mezelf dat de puf er bij mij nu wel een beetje uit is. Door een gebrekkig werkende wifi gisteren, wordt dit bericht overigens pas een dag later verstuurd.

De ultieme vraag is dan natuurlijk of ik nu al in Rome ben, of misschien toch nog een rustdagje heb ingelast.

Ik heb het mezelf natuurlijk ook niet gemakkelijk gemaakt om de route van de laatste drie dagen in twee dagen tijd te willen doen. Af en toe heb ik nog gedacht aan die amateurwielrenners die je op zondagochtend al vroeg voorbij komen sjezen. Een beetje jaloers ben ik nu wel, voor hen zou dit een peulenschilletje zijn.  Maar houdt ik mezelf dan maar voor, mijn prestatie mag er ook zijn!

Vandaag heb ik weer bijna 1000 meter hoogteverschil overbrugt en dat zorgt er met name voor dat ik fietsen in deze buurt eigenlijk helemaal niet zo leuk vind. Daar komt bij dat het 36% graden was, er geen fietspaden zijn en het wegdek abominabel slecht is. Telkens als ik weer in zo'n kuil reed voelde ik de laptop in mijn bagagetas zacht kreunen, de billen op mijn zadel kreunden overigens lijdzaam mee..

En dan heb ik het nog niet gehad over de honden die het zo leuk vinden om een eindje met je op te lopen, al blaffend en ondertussen verlekkerd naar je kuiten kijkend. Wat dat betreft heb ik wel weer een goed gebruik van woordje Italiaans bijgeleerd: "basta, basta" . Op dat moment twijfelen ze even en dat geeft mij de mogelijkheid om er snel tussenuit te pieren.

Ave, JW