23 Alfonsine - Cesenatico 70 km

8 juli 2016 - Cesenatico, Italië

Wat kunnen dagen toch verschillend zijn! vandaag heb ik vrij goed m'n weg kunnen vinden en ging het eigenlijk wel vlotjes. De constante is natuurlijk nog altijd wel de brandende zon en de temperatuur, maar beide heb ik niet in de hand.

Afgezien van een glaasje birra o vino drink ik wel zo'n 4 a 5 liter water en wat frisdrank per dag. Ik zweet het bijna meteen weer uit.

Ik ben dus aangekomen in Cesenatico aan de Adriatische kust. Naast een grote badplaats is het ook een belangrijke vissershaven. Onderweg hiernaar toe kwam ik al wat visserij tegen. Eens wat anders dan al die landbouw van de afgelopen dagen.

Mijn hotel ligt aan een oud kanaaltje dat in begin 16e eeuw nog door Leonardo da Vinci ontworpen is. Nu liggen er nog oude schepen voor de show aangemeerd.

Vanmiddag ben ik nog naar de zee gelopen om, al was het maar even, me over te geven aan het Italiaanse 'dolce far niente', het zalige nietsdoen.

Maar dat lukt natuurlijk niet in een half uurtje tijd. Had ik eigenlijk wel kunnen weten.

Als ik nu tussentijds de balans op maak, kom ik tot ruim 1700 km die ik reeds gefietst heb, en volgt uit mijn berekening dat ik nog zo'n 400 km voor de boeg heb. Dat zullen niet de gemakkelijkste kilometers zijn verwacht ik. Vermoedelijk zal Ik Rome niet al fluitende binnen fietsen.

(Ik fluit overigens zo goed als nooit, dus waarom dan nu wel ineens?)

De komende dagen ga ik de Apennijnen over. Bij de foto's heb ik een zgn hoogteprofiel van de route voor de komende dagen gevoegd. Morgen begint het met 450 meter de lucht in en 115 meter naar beneden. Meeste stijging is overmorgen, dan wordt er geklommen met 6% en een enkele keer 9%, maar dat laatste is maar heel kort.

Ik ga nu dus vroeg slapen, lekker uitrusten op de vrijdagavond, na een drukke week.

A domani, JW

1. Els De leeuw:
    9 juli 2016
    Super wat je aan het doen bent .respect hoor en dan met die hitte.
    Je ziet wel veel leuke dingen onderweg zo.
    Succes.
  2. Edwin en Pascal:
    9 juli 2016
    Super Jan Willem! Op naar de laatste loodjes en je weet wat daarover gezegd wordt..... maar we weten zeker dat het helemaal goed komt.