17 Glorenza - Merano 64 km

1 juli 2016 - Merano, Italië

Romantische burchten en ruïnes, eeuwenoude dorpskerkjes en uitgestrekte appelboomgaarden tegen een decor van hoge bergen. Deze werden mij beloofd door de gids.

En ja hoor, het klopte helemaal. Samen met een afdaling van zo'n 600 meter hoogteverschil over een afstand van ruim 60 km en nog eens mooi weer, was het een fantastische tocht.

Het eerste dat ik vorige maand op mijn van Marjon geleende mp3 speler had gezet was inderdaad de Quattro Stagione van Vivaldi. Om die straks op te zetten wanneer ik Italië zou binnen fietsen.

Langs een riviertje, tussen appelboompjes door, mooie muziek en bovenal ... ik hoefde nauwelijks te trappen. Wat was het mooi en wat heb ik genoten. Het is dat ik m'n stoere zonnebril op had anders had je kunnen zien dat ik af en toe een traantje in m'n ogen had ..

Zoet na zuur. Waarschijnlijk was het nodig om eerst enkele zware dagen in de Alpen te hebben om hier des te meer van te kunnen genieten.

Al vrij vroeg in de middag fietste ik Merano binnen, dat binnen een overigens vrij droog gebied een kleine groene oase vormt. De eerste cipressen heb ik al weer gesignaleerd.

Italia, arrivo !

Chiao, JW