13. Mering - Garmisch-Partenkirchen 119 km

27 juni 2016 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Poe poe, lekker doorgesjeesd gisteren. Ik ben in Garmisch-Partenkirchen aangekomen en heb lekker 119 kmtjes gefietst. Zover was me tot nu nog niet gelukt

Onderweg staand in de stromende regen had ik met mijn mobieltje hotel Edelweiss al geboekt. 's Avonds om 6 uur stond ik wel voldaan onder de douche bij te komen.

Het was gisteren maar triest weer, bewolkt en veelal regen. Door dat laatste moet ik ook gewoon goed opletten met het fietsen. Zoals dat heet, een ongeluk zit in een klein hoekje. Onderweg was het ook niet uitnodigend om uitgebreid te stoppen of om eventueel te overnachten.

Als wij met de auto teruggaan van vakantie en we hebben daar 2 dagen voor uitgetrokken, heb ik als we onderweg zijn over het algemeen ook de neiging om in 1 dag terug te rijden. We komen dan weliswaar pas diep in de nacht thuis, maar als ik eenmaal het nestje thuis geroken heb, wil ik ook naar huis.

Die neiging had ik gisteren dus ook een beetje.

Vandaag lekker even ontspannen en vanmiddag als de zon doorkomt, het stadje in. Misschien ga ik ook nog naar het schansspringen kijken.

Ik werd gisteren door iemand bijgehaald die dezelfde route fietst. Hij was enkele dagen later pas uit Nederland vertrokken en fietste elke dag wat langer door dan ik en hij ging sneller. Hij was echter op een racefiets en had bijna geen bagage bij zich.

Tja, dan kan ik ook wel zo snel ... natuurlijk JW, droom maar lekker verder.

Waarschijnlijk is het morgenochtend zonnig, ik vertrek dan ook op tijd. De eerste 40 km gaat het omhoog, afwisselend van vals plat tot enkele stukken van 5%, 7-8%, 3-4% en 9%. Daarna volgt er een 7 km steile afdaling en nog een stukje vlak. Waarna er in het hotel een fijne douche op me wacht.

Ik hoop dat jullie mijn adagium kennen; hoe steiler het omhoog gaat, hoe eerder je boven bent.

Grüss Gott, JW