10 Bad Wimpfen - Ellwangen - 50km

23 juni 2016 - Ellwangen (Jagst), Duitsland

De afgelopen dagen had ik al gezien dat de normale fietsroute langs de Kocher door het noodweer van 29 mei op 3 punten afgesloten was. Ik twijfelde eerst nog wat te doen. Er werden eigenlijk maar 2 goede alternatieven aangegeven; óf een geheel andere route nemen, maar dat zou ook een grote verandering voor de komende dagen betekenen, óf een stukje van de route overslaan en de trein te nemen. Ik heb voor dit laatste gekozen. Het voelt wel een beetje als vals spelen ...maar ik denk dat het verstandig geweest is.

Ik heb vandaag dus iets minder gefietst, maar ben hemelsbreed wel weer lekker opgeschoten.

Ik kan inmiddels wel goed begrijpen waarom ze de fietsroute zoveel als mogelijk dicht langs de rivieren leiden. Zo gauw als je daarvan afwijkt kom je meteen in het lastiger heuvelgebied terecht.

Ik ben vandaag dan ook geen Genussradler meer tegen gekomen. Dat zijn fietsers die een dag of zo in een genoeglijk tempo een stukje gaan fietsen.

Oh ja, er waren toch nog een man en een vrouw die met enige moeite hun elektrische fietsen de trein naar Crallsheim in konden tillen.

Morgen fiets ik over de zogenaamde Schwäbische Alp naar Dillinger an der Donau (aan de Donau dus). In een "etappe van stille wouden en kleine boerendorpjes gaat het omhoog naar het Härtsfeld". Een hoogvlakte. Ik ben benieuwd, het zal wel weer klimmen worden.

Nog een stukje klimmen Op dit moment ben ik al iets verder dan halverwege Heidelberg en Augsburg. Wellicht kun je het niet goed zien, maar ik heb toch al wel een enkel heuveltje geslecht...

Ik heb de tip van Inge ter harte genomen, gekregen in een ander verband overigens, dat ik mijn hoofd moet leegmaken en dien te focussen. Nou, mijn hoofd leegmaken lukt natuurlijk niet, zie eerdere berichten, dan maar focussen en trappen. Vooral geen zelfmedelijden hebben.

Het wordt hier morgen weer zo'n 33 graden en wil dus weer op tijd vertrekken. Voordat het erg warm wordt. In Rome was het vandaag al 36 graden.

Om met de aartspessimist Arthur Schopenhauer te eindigen "Het ergste moet nog komen ". Wat naar mijn mening ook inhoudt dat je vandaag moet prijzen.

Servus, JW

1. Els De leeuw:
    23 juni 2016
    Succes met dat warme weer en je genoeg drinken.