25 Pennabillie - Sansepolcro 50 km

10 juli 2016 - Sansepolcro, Italië

Amor fati, het liefhebben van wat nu aanwezig is. Waar je nu bezig bent en daar volledig in opgaan. Dat waren gisteren en vandaag voor mij in ieder geval de Apennijnen. Ik heb er met alle liefde al m'n kilootjes over heen gesleept..

Gisteren was het wel erg lastig. Nog niet zozeer door de hoogtemeters, maar door de vele grindpaden. Wat dat betreft hebben wij het in Nederland wel getroffen met onze fietspaden. Die grindpaden met de vele kuilen maakten het wel lastig, zo onder de brandende zon. Zelfs voor Italianen is het op dit moment erg warm.

Gisteravond kwam ik dan ook pas om zes uur aan op mijn bestemming en had eigenlijk alleen nog maar puf om een hapje te eten. Vandaag was ik er eerder en ben nog even in het stadje gaan kijken. Pas dan merk je eigenlijk hoe heet het is, je ziet dan ook geen kip op straat.

En vanaf een uur of 8 wordt het dan ineens gezellig druk en lijkt het wel of iedereen ineens uit zijn holletje tevoorschijn komt kruipen. De meesten zijn gepast gekleed voor het diner of om gewoon een beetjes rond te flaneren .. fare la bella figura.

Morgen door het dal van de Tiber naar Assisi. Volgens de gids met 'zacht glooiende heuvels met graan, zonnebloemen en bosschages'. Ik moet wel bekennen dat ik de afgelopen dagen wat minder oog voor de omgeving heb gehad. Ik was meer bezig met de vraag, hoe kom ik hier nu weer over? Wat dat betreft verlang ik nu wel naar het moment waarop ik komende donderdag Rome binnen zal fietsen.

Het is goed geweest.

Voordat ik in Assisi ben zal ik toch eerst nog een kleine 90 kmtjes  moeten wegtrappen. Ik probeer zo dan ook wat vroeger te gaan slapen, om morgenochtend snel op pad te zijn.

A domani, JW