Girona en Valencia

13 juni 2017 - Valencia, Spanje

Rechtstreeks van Figueres naar Girona is misschien wel korter, maar aan mij werd de toeristische route voorgeschoteld; via een grote kronkeling door allerlei dorpjes.. Met opgewekt gemoed had ik voor achten m'n fiets al het verkeer in geworsteld. Op tijd weg, want het zou warm worden.

Girona is een leuk stadje. Gezellig ook met veel terrasjes, Het was er vrij druk.

Meteen al spotte ik Bar Catalunya.  Ik was wel in voor een snelle hap en dat leek me een echt walhalla voor hongerige magen, zoals die van mij.

Ik zie de cassière al verveeld voor zich uit kijken en bestel een burger classica amb formatge. Onderweg naar mijn tafeltje hoor ik een mevrouw in het Nederlands nog tegen een andere vrouw zeggen "de minder aantrekkelijke man is zeer zeker de betere minnaar"..

Spijtig natuurlijk dat ik me voorgenomen had om aan een tafeltje verderop te gaan zitten, buiten gehoorstafstand.

Na de snack ben ik naar het station gelopen om eens te informeren hoe laat de trein een dag later naar Madrid zou vertrekken. Nou, allerlei consternatie ... volgens iemand van de informatiebalie zou er geen korte of middenafstandstrein naar Madrid gaan, ook niet van Barcelona naar Valencia etc. etc. het was volgens hem allemaal nog niet zo gemakkelijk. Hij kreeg het er zelf warm van. Ik zou mijn fiets in een fietskoffer moeten doen of heel goed inpakken zodat ie met de sneltrein mee zou kunnen.

Toch wel enigszins nerveus geworden ben ik daarna nog bij een fietswinkel langs geweest, maar daar konden ze me ook niet helpen. 's Avonds heb ik op internet nog naar bouwmarkten gezocht voor inpakfolie en overig materiaal.

Ik zou ook nog gedeeltelijk mijn fiets moeten demonteren en daar had ik geen materiaal voor bij me.

Het was toch wel spannend of het een dag later allemaal zou lukken, maar ik ben 's avonds toch nog maar even lekker gaan eten met een glaasje erbij. Manana is er weer een dag.

Ik laat me niet zo snel uit het veld slaan en ben 's ochtends gewoon met de trein naar Barcelona vertrokken en van daaruit later op de dag naar Valencia, met fiets natuurlijk. Oningepakt. Ik kwam uiteindelijk gisteravond pas om 11 uur aan, maar het ging uiteindelijk heel erg gemakkelijk. No problemos.

Ik heb nu dus wel mijn route iets veranderd, maar dat is niet zo'n probleem. Een dag later reis ik door naar het La Mancha van Don Quijote.

Vandaag ben ik met de trein dus nog langs de diverse Costa's gereden. De Costa del Sol zal ik wel niet bereiken, maar de gehele dag heb ik al in mijn hoofd dat het daar gebeurde .....

't Was aan de Costa del Sol, tingelingeling

Daar sloeg m'n hartje op hol, tingelingeling

Hij sprak me van amore, tingelingeling

Ik was finaal verloren, tingelingeling.

De komende week zal ik het zonder de romantiek van de Costa's moeten doen en duik ik het binnenland in.

Tot dan! JW

1. Chantal:
    15 juni 2017
    Zie ik daar Iberici, aaaaah en dan ook mijn luevelingstoetje flan Catalanan. Nom
  2. Henk.:
    15 juni 2017
    Ben benieuwd wat je de komende dagen zult gaan beleven. Ken enkele personen die in die omgeving overwinteren en hou van hun verhalen. Hoop dat de warmte je niet teveel gaat worden! nog veel fietsplezier JW.